Een warm gevoel

  • Nick Kwast / Graphic Design / Zwolle

In winkels worden wij overspoeld met verpakkingen die niet communiceren wat het product inhoudt. Dit is zonde, want een verpakking is het podium voor een product. Wanneer de uitwerking niet goed is, kan het zijn dat dit een consument weerhoudt om het product te kopen, of dat het product tegenvalt na aanschaf.

 

Zo hanteert Nieuw-Zeeland een strikte wetgeving over het houden van merinoschapen waardoor de duurzaamheid van de gewonnen wol enorm stijgt. Dit is een belangrijk aspect in het vervaardigen van het uiteindelijke product.

 

Hoe kan het dan zijn dat de originele verpakkingen niet het keurmerk van deze wol uitdragen?
Deze vraagstelling heeft drie verpakkingen opgeleverd die het verhaal vertellen van drie verschillende merinowollen artikelen uit Nieuw Zeeland. De kenmerken van het materiaal komen terug in de structuur, gekozen kleuren, en typografie. Daarnaast is het geschoren schaap per artikel te traceren via de bijgeleverde code.